Het vinden van klanten op de zakelijke markt is moeilijk. Als je een goed beeld hebt welke klanten je wil bereikene, dan is het nog de vraag hoe je ze gaat bereiken. De zogenoemde leadgeneratie kan op een aantal manieren. Zo kan je denken aan telefonische acquisite.
Werkwijze van telefonische acquisitie
Als je opzoek bent naar nieuwe klanten of relaties dan is telefonische acquisitie vaak één van de eerste stappen in het totale acquisitie traject. Telefonische acquisitie kan zorgen voor een afspraak aan tafel met de juiste doelgroep.
Telefonische acquisitie kan uitbesteed worden. Dit hoeft niet te betekenen dat je het zelf niet kan doen maar een gespecialiseerde organisatie kan nou eenmaal efficiënter te werk gaan omdat zij over de juiste kwaliteiten en eigenschappen beschikken.
Ook staan de eigen mensen in de organisatie vaak niet te popelen om telefonisch in contact te treden met suspects en prospects. Als je medewerkers wilt motiveren om toch de juiste acquisitie te laten doen dan zullen ze toch een bepaalde training of coaching moeten volgen. Dit zorgt voor succes en door succes stijgt de motivatie ook meer. Een praktijkgerichte Telefonische Acquisitie kan daarbij goed van pas komen. Dit moet dan wel een praktische training zijn door mensen uit de praktijk, die kwalitatief maatwerk kunnen leveren.
Andere vormen van acquisitie
Een andere vorm van acquisitie is deelnemen aan bijvoorbeeld een netwerk vereniging. In zo’n vereniging komen mensen met allemaal verschillende diensten samen die elkaar wat te bieden hebben en ook graag diensten uitwisselen. Deze mensen zijn dus al warme leads en kunnen dus als potentiële klanten beschouwd worden.