Wie aan de horeca denkt, denkt vast direct aan gezelligheid. Een lekker diner, een avondje heerlijk doorzakken of genieten op een zonnig terras. Maar het kost veel werk om dit altijd zo gezellig te houden. Horeca schoonmaak speelt daarin een grote rol.
Een horeca pand moet altijd goed onderhouden zijn. Daar worden namelijk bezoekers als gasten ontvangen. Bij aankomst moet glasbewassing daarom al hebben gezorgd voor een goede eerste indruk. Want door glasbewassing kun je fris naar binnen kijken.
Vervolgens stappen de gasten het etablissement binnen en moeten ze verrast worden door een schone uitstraling. Tapijtreiniging moet bijvoorbeeld hebben gezorgd voor een schone vloerbedekking, terwijl glasbewassing ook de ramen binnen fris en glanzend moet hebben gemaakt.
Als dit in de horeca niet het geval is, kan dit desastreus zijn voor de reputatie van een café of restaurant. Er is namelijk zoveel concurrentie dat bezoekers niet terug zullen komen als het eerste bezoek niet goed bevallen is. Een belangrijke rol dus voor horeca schoonmaak.
Horeca schoonmaakHoreca schoonmaak is een vak apart
Wie regelmatig in de horeca komt of er zelf werkt weet hoe belangrijk goede horeca schoonmaak is. Want wie kent niet de geur van drank en sigaretten in een café dat niet goed gereinigd is? Of een smerig tapijt waar tapijtreiniging niet de rotzooi van de gasten opgeruimd heeft? Een visitekaartje is een pand dan al gauw niet meer te noemen.
Tapijtreiniging is in de horeca vooral een belangrijk iets. Door het rondbrengen van veel eten en drinken is de kans groot dat er regelmatig iets op de vloer belandt. Op zich niet erg, maar als het daar langdurig blijft liggen kan het zorgen voor vieze luchtjes en een smoezelige uitstraling. Net zoals glasbewassing is tapijtreiniging dus erg belangrijk.
Als de schoonmakers hun tapijtreiniging hebben voltooid en ook het sanitair weer blinkt, rest het personeel van het café of restaurant nog één andere vorm van glasbewassing: het schoonspoelen van de glazen waaruit de gasten kunnen drinken. Als dat ook gedaan is staat niets een volgende succesvolle avond in de horeca meer in de weg.