Steeds vaker zie je op websites dat bedrijven ervoor kiezen om zich middels een korte film te presenteren aan hun potentiële klanten. Een dergelijke filmproductie kan interessant zijn om een bedrijf, product of dienst op een beeldende manier onder de aandacht te brengen.
Winkel
Toen internet nog niet bestond of nog niet werd gebruikt, was de winkel het visitekaartje. Klanten kwamen binnen en hadden meteen een indruk van het bedrijf. Niet alleen de presentatie, maar ook de mensen achter het bedrijf zorgden ervoor dat de afstand tussen winkel en klant zo klein mogelijk was.
Visitekaartje
Tegenwoordig is een winkel meer van secundair belang en is het visitekaartje het internet. De eerste indruk wordt nu vaak al gemaakt bij een bezoek aan de website. Een mooie vormgeving en een goede content op de website dragen bij aan de uitstraling van de organisatie en een filmproductie kan hier een toegevoegde waarde zijn.
Terug naar de winkel
De functie van een filmproductie waarin je jezelf voorstelt zorgt ervoor dat de klant weer terug gaat naar zijn oude vertrouwde winkel, maar dan overgoten met een sausje van de huidige tijdsgeest.
De mensen achter de organisatie krijgen weer een representatieve rol bij de kennismaking van een bedrijf. Filmproducties maken de website waardevoller en zorgen dat de klant in staat is om een sneller beeld te vormen en een band te krijgen met de organisatie.
Klanten houden
Uiteindelijk wil een bedrijf graag dat haar klanten terugkomen. Een goede eerste indruk zorgt er voornamelijk voor dat een bedrijf nieuwe klanten aan zich kan binden. Om klanten te houden wordt natuurlijk vooral gekeken naar de kwaliteit van de dienstverlening of producten.
Toch kan een filmproductie ook hier een bijdrage leveren. Naast het presenteren van een bedrijf, kan een organisatie ook op deze manier producten of diensten op een beeldende wijze onder de aandacht brengen. Bestaande klanten blijven zo goed geïnformeerd van nieuwe producten of diensten, opdat de band tussen bedrijf en klant wordt vergroot.