Wil je een nieuwe website laten designer? In elke plaats zijn er meerdere webdesigners te vinden. Hoe maak je een juiste keuze die bij je past? Wij geven drie tips!
# 1 Bekijk de bestaande klanten en websites
Het is natuurlijk om een startend webdesign bedrijf de eerste opdracht te gunnen. Als je een kapsalon, hebt of je bent ZZP tegelzetter is het risico ook niet zo groot. Maar heb je een bedrijf waarbij je grotendeels afhankelijk bent van je website voor opdrachten? Dan raden we uiteraard af om hier veel risico’s mee te nemen. Bekijk dus van een potentiële nieuwe webdesigner de portfolio. Check ook of de vermelde sites wel echt online staan! Soms zijn portfolio’s namelijk niet up-to-date en is de klant allang overgestapt naar een ander! Spreken de websites en klanten waar ze zeker al voor werken je aan? Dan kan deze op je voorkeurslijstje!
#2 Bekijk reviews
Voor de hand liggend maar lees ook de reviews. Uiteraard zal een webdesigner tevreden klanten eerder vragen om een review dan een klant die weg is gegaan. Maar aan de andere kant is iemand niet absoluut niet tevreden is, eerder geneigd een (slechte) review te plaatsen dan een klant die gewoon tevreden is. Kijk ook naar reacties op de reviews, hoe reageert de webdesigner op een slechte review? Communicatie zegt vaak voor over de mate van professionaliteit.
#3 Ga een gesprek aan
Met een webdesigner ga je meestal voor langere tijd een verbintenis aan. Het is dan ook belangrijk dat je er een goed gevoel en een bepaalde klik mee hebt. Hoe gaat het bedrijf met je om? Ziet het er netjes en professioneel uit? Volg hierin je gevoel en start eventueel eerst eens met een kleine opdracht voordat je je nieuwe website in de handen van een nieuw bedrijf legt.
En de prijs dan?
Kosten zijn natuurlijk ook bij een webdesign belangrijk. Niemand heeft onbeperkte budgetten maar als je serieus bent met je bedrijf en je wilt de website goed voor elkaar hebben komen de kosten echt pas op de vierde of vijfde plaats, ná deze drie tips! Laten we eerlijk zijn, als de website goed werkt en klanten oplevert maakt betaal je graag duizend euro meer toch!