Veel bedrijven hebben een website, maar hebben niet echt een duidelijk overzicht hoe ze op bepaalde gebieden scoren. Met een KPI dashboard kan hier verandering in worden gebracht. KPI staat voor key performance indicators, ofwel kritische prestatie indicatoren. Je hebt met een KPI dashboard een overzicht in elke KPI die jij wenst te zien. Zo kun je binnen een paar tellen het aantal bezoekers, waar de bezoekers vandaan komen, en ook welke bezoekers welke producten kopen.
Welke onderdelen heb ik in zicht?
Zoals boven al gezegd zijn er bepaalde KPI’s die erg belangrijk zijn. Maar er zijn er veel meer. Je kunt bijvoorbeeld je ROI van bepaalde onderdelen zien. Ook de invloeden van social media kun je zien. Een bepaalde bezoeker van Facebook bestelt een product op die pagina.
Waarom zou ik zo’n KPI dashboard aanschaffen?
Eerder zijn er al verschillende punten duidelijk gemaakt waarom je zo’n dashboard aan zou moeten schaffen. Het is ten eerste erg gemakkelijk. Je hebt een veel beter overzicht waar onderdelen niet goed zijn, die kun je dan snel analyseren en bijsturen. Zo mis je geen kansen en kun je uiteindelijk een hogere omzet via je website creëren. Laat deze kans dus niet liggen!
Waar bestel ik dit KPI dashboard?
Je hebt verschillende partijen die zo’n online dashboard afleveren. Er zijn onder andere verschillende internet marketing partijen die dit kunnen realiseren. Deze zijn in staat dit op de juiste manier in te richten, zodat er een goed resultaat behaald kan worden. Het is dan wel belangrijk dat je kijkt naar een bedrijf met de juiste certificeringen. Een goed internet marketing bureau heeft een CEDEO erkenning, en heeft ook een partnership met Visual Website Optimizer. Zo weet je zeker dat je met de juiste partij in zee gaat, en dat je met je bedrijf een hoge ROI kunt halen.